Vas muči nespečnost? Z nekaj uporabnimi nasveti si lahko povrnete neprecenljive nočne urice.

Spanje je zelo pomembno za vsakodnevne aktivnosti. Vse prevečkrat si lahko hitro podremo naš naravni bioritem, ki bi nas ob zgodnjem večeru prignal v posteljo in nas popeljal v konkreten spanec, ki ga potrebujemo za zgodnje vstajanje. Naslednji nasveti* vam lahko pomagajo do uravnoteženega bioritma, s katerim boste nabrali novih moči za premikanje gora. No, ali pa vsaj za malce lažje vstajanje zjutraj;

  •           Ne jemljite popoldanskih spancev. Če ste še tako utrujeni, zdržite čez dan in si ne vzemite ure ali dveh za popoldanski dremež. Ta je namreč v večini primerov glavni razlog za oteževanja spanja ponoči.
  •           Vstajanje ob enaki uri vsak dan je izredno pomemben dejavnik vzpostavitve ritma, ki si ga želite. Tudi na proste dni ne spite predolgo, kajti čas, preden boste ujeli želeni ritem, se bo tako še podaljšal.
  •           Bodite odločni in se zastavljenih odločitev držite. Že zgolj nekaj neprespanih noči na mesec, vam lahko ritem zopet podre. In spet boste v ponedeljek zjutraj tarnali, kako težko je iz toplega objema postelje.
  •           Poskusite z jutranjo svetlobno terapijo. Svetloba zelo ugodno vpliva na jutranje počutje in tovrstna terapija lahko zelo pozitivno vpliva na vas. Vendar pa je priporočljivo da se tovrstne terapije lotite z medicinskim strokovnjakom, ki vam bo natančno povedal kako močno svetlobo izbrati za začetek, kako dolgo naj jutranja seansa traja in kako oddaljeni od svetlobe je potrebno da ste.
  •           Ne jejte ali telovadite direktno pred spancem. Sicer sta večerja in večerna telovadba zelo pomembni, vendar pa je prav tako pomembno, da česarkoli od tega ne počnete zgolj nekaj minut preden se zazibljete v spanec.
  •           Izogibajte se kofeina, nikotina in slaščic v večernih urah.
  •           Pripravite si umirjeno, zatemnjeno in ne preveč vroče okolje v katerem spite in se pred spanjem povsem umirite in sprostite. Prostor ima lahko zelo pomembno vlogo pri vse skupaj.

Urejanje novega bioritma ni enostavno in zahteva nekaj napora in koncentracije, vendar pa se ga da z voljo in nekaj majhnimi napotki doseči. Pa srečno. In upamo, da ne berete tega bo tretji uri zjutraj, ob osmih pa morate biti v pisarni!

Povzeto po članku Kristen Stewart na strokovni strani EverydayHealthy.com*

spanec

Na Facebook? Twitter? Po mejlu?

Odgovori