Samsung je na trg končno lansiral svoja prva, težko pričakovana virtualna očala imenovana Gear VR – Oculus. Veliko se je že dvigalo prahu okrog tega izdelka na sejmih, pa vendar dokler sami ne preizkusimo naprave, se nam pravzaprav niti sanja ne, kako velik korak se je v tem segmentu dejansko napravil.

Verjetno je že vsak od nas ne samo slišal, ampak tudi spoznal tako imenovano 3D okolje, tri dimenzionalno optično tehniko, ki nam lahko pričara bistveno bolj resničen prikaz slike, filma ali računalniške igrice. V tri dimenzionalnem okolju dobimo še občutek dodatne globine slike, dodatno iluzijo tretje dimenzije, prostora. 3D tehnika je pravzaprav že dolgo časa med nami, predvsem v kino dvoranah, kjer se je zadnja leta precej izboljšala od časov rdeče/modrih očal. Nekakšno malo revolucijo v filmski industriji nam je denimo pričaral film Avatar, ki ga je režiral James Cameron. Že dlje časa je 3D tehnika prisotna tudi v igričarski industriji in čeprav tudi izraz »virtualna resničnost« ni od včeraj, pa se dejansko odvija svojevrstna revolucija na tem področju prav danes.

Prva izkušnja, ki je ne boste pozabili

Kaj tako revolucionarnega lahko sploh pričakujemo? Ob odpiranju embalaže seveda pričakujemo nekakšna očala, ki se jih nadene na glavo, osebno pa pojma nisem imel, kako bo stvar delovala, kakšni bodo občutki ali bo pač šlo za neko »predelano igračko«, ki bo kot že nič koliko krat pustila nek hladen vtis ali morda celo, razočarala. Presenečeno sem ugotovil, da gre za nekaj povsem novega in za nekaj, kar vsekakor ne more razočarati, prej vas bo navdušilo, tako kot je tudi mene.

Samsung Gear VR so precej lahka, plastična očala, z obloženo notranjostjo zaradi udobnejšega nošenja in traku, da se držijo naše glave. Delujejo pa v praksi tako, da se v njih nahaja giroskop, merilec pospeška in približevanja, obe leči pa sta bikonveksni, se pravi izbočeni na obeh straneh. Slednji obdelata sliko, katero skoz njiju gledamo med nošenjem, izvor slike pa dobimo, ko na sama očala priklopimo enega izmed pametnih telefonov, katere očala podpirajo: Samsung Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge+ in pa Note5. Trenutni nabor naprav, ki so združljive z očali je morda nekoliko okrnjen, ampak že v naslednjem letu po informacijah predstavnikov Samsung, bodo uporabniki lahko posegli po novih aparatih, ki bodo združljivi z Gear VR, kot je denimo Samsung Galaxy S7 ali pa novi Galaxy A5.

GearVR-S6edge+

Na test sem tako za dva dni dobil očala Gear VR s trenutno najboljšim Samsungovim pametnim telefonom, S6 Edge+, ki velja seveda za enega najboljših pametnih telefonov ta hip. Poleg svoje izredno zmogljive strojne opreme se lahko pohvali z edinstvenim ukrivljenim AMOLED zaslonom visoke ločljivosti (1440×2560 slikovnih točk). Prav zaradi vrhunske izkušnje z Gear VR, je razumljivo zakaj pravzaprav ne moremo uporabiti katerega koli pametnega telefona ampak kvečjemu le najbolj zmogljive. Zaslon sam mora biti najboljše ločljivosti in z višjo gostoto slikovnih pik, kajti leče in posledično naše oči, se nahajajo le nekaj centimetrov od samega zaslona. Ko gledamo v ekran s take bližine, skozi take leče, opazimo povečane piksle – slikovne točke. To zna biti nekoliko moteče, če pričakujemo čisto, ostro sliko. Še eno dejstvo, zakaj mora biti pametni telefon zmogljivejši, strojno – med testiranjem se je pametni telefon močno obremenil, kar je bilo moč zaznati tako po njegovi temperaturi, ko se je med delovanjem precej segrel, prav tako je bilo to videti po porabi baterije. Zadeva je namreč kar požrešna, a o tem v nadaljevanju.

Navidezna resničnost na preizkusu

Na začetku sem se z upravljanjem očal nekoliko lovil. Očala imajo nekaj tipk, na zgornjem delu je vrtljiv kolešček, s katerim nastavljamo razdaljo med lečami in pametnim telefonom, s tem si lahko nastavimo ustrezno ostrino, da bomo sliko videli čim bolj jasno. Na desni strani, praktično na desnem temenu, se nahaja križni kurzor, ki deluje na dotik, s slednjim lahko tako kot z računalniško miško brskamo po vsebini ali pa se v igrah premikamo po prostoru. Na sredini tega križnega kurzorja pa se nahaja tipka, s katero potrjujemo izbor posnetkov ali aplikacij. Zraven kurzorja se nahaja tudi tipka za nižanje ali višanje zvoka, ki izvira iz posnetkov oziroma aplikacij. Nad kurzorjem pa se nahaja še ena tipka in sicer gre za tipko, s katero se lahko posnetek ali aplikacijo prekine, da se vrnemo na začetni položaj, v našo dnevno sobo z menijem. Na okviru očal pa opazimo še MicroUSB vhod, preko katerega lahko pametni telefon napajamo. Verjemite, da bo še kako prišlo prav, če boste želeli zadevo uporabljati nekaj ur. Poleg vsega imamo tukaj še pokrov očal, s katerim zaščitimo leče, ko očala ne uporabljamo ali pa z njim pokrijemo pametni telefon, ko očala uporabljamo.

Gear VR tipke2

Da lahko vse skupaj začnemo uporabljati, potrebujemo aplikacijo Oculus, s katero, ko pametni telefon priklopimo direktno na očala, lahko sploh dostopamo do različnih vsebin. Takoj, ko nadenemo očala na glavo, nam senzor, ki se nahaja nad lečami, vklopi prikaz na zaslonu, kjer se znajdemo sredi velike dnevne sobe nekakšnega modernega, kar futurističnega stanovanja in se lahko že takoj na začetku razgledamo. Enostavno obračamo glavo in uživamo v prvih občutkih virtualne resničnosti. Takoj na začetku spoznamo razliko med 3D tehniko in to novo virtualno resničnostjo, kajti z obračanjem pogleda za 360°, ko se stoje zavrtimo naokoli, vidimo dejansko še prizore, ki se nahajajo za nami.

Kamorkoli obrnemo glavo dejansko vidimo prizor, ki bi se nahajaj prav tako v realnem svetu, ob pogledu navzdol, pod noge, pa se je vsaj pri meni pričaral zares čuden občutek, ki je bil čisto podoben pravemu, da se mi je dejansko kar malo zavrtelo zaradi občutka lebdenja. Slednji so se ob preizkušanju različnih posnetkov in aplikacij seveda ponovili.

Oculus dnevna soba

Skratka, ko stojimo te naše virtualne dnevne sobe imamo pred sabo velik zaslon z menijem, kjer lahko izbiramo vsebino, slednjo, pa lahko mirno preko spleta širimo z nalaganjem številne različne vsebine, ki je že na voljo. Tako si lahko denimo naložite video kakšnega popotovanja in že se udeležite afriškega safarija, da se sprehodite med levi, ki jih vodi vodič za vami, pa med sloni ali pa s helikopterjem sledite teku zeber in žiraf. Naložite si lahko prelet Arizone in uživate v prelepih gorah in kanjonih te čudovite skalnate dežele. Tukaj so še denimo ogledi Rima, Benetk, pa koncerti in nogometne tekme, v katerih se znajdete kar sredi dogajanja in sploh dobite fenomenalen občutek, da to dejansko doživljate, res neverjetni občutki.

Benetke

Projekcija posnetka izleta v Benetkah

Ker mi zanimanje ni dalo miru sem želel preveriti še par aplikacij, kako se obnesejo in kot ljubitelj Marvelovih filmov, sem naletel na animacijo Maščevalcev 2, ki je na voljo prav tako zastonj, kot veliko drugih aplikacij. Na začetku se nahajamo v stolpnici sredi New Yorka in v odsevu okna vidimo, da smo se dejansko znašli v vlogi Iron mana. Ko smo pripravljeni se dotaknemo sredinske tipke na krmilnem ploščku, ki se nahaja na desni strani očal, na desnem temenu in akcija se začne – napadejo nas roboti, zletimo skozi okno in tukaj me je že odneslo – ob počasnih posnetkih te akcije, ko pogledaš pod noge se ti kar zvrti, pričaran občutek tega virtualnega posnetka je nor! Celotno animacijo občutimo, kot bi bili dejansko v samem dogajanju! Okrog vas letijo koščki stekla od oken, mimo glave vam leti Thorovo kladivo, ko se pa pojavi pred vami še gromozanski Hulk, ki razbije bilijardno mizo, da letijo bilijardne krogle mimo vaše glave in s svojimi ogromnimi rokami trže robote na kose, pa je prizor popoln.

Avengers-Hulk

Definitivno nora izkušnja, ki sem jo takoj povezal z obetajočo prihodnostjo filmske in igričarske industrije. Kajti, če samo pomislim kam bi lahko v nekaj letih s tako tehniko, s to virtualno tehnologijo prilezla filmska industrija, potem se 3D očala po nekaj desetletij prisotnosti lahko začnejo v kratkem dokončno poslavljati.

Druga aplikacija, ki sem jo preizkusil je bila spet iz filmske industrije, Jurski park. Krajše snidenje z dolgovratim dinozavrom je bila prav tako zanimiva izkušnja, sploh, ko se vam približa in pogleda ter se dvigne nad vami na zadnje noge, da doseže krošnjo s katere odtrga svoj zajtrk. Ne morete se zadržati, da ne bi glavo obrnili proti stropu in strmeli v njega, v tega kolosa, da vas že skoraj useka v vrat.

Jurski park

Bližnje srečanje z dinozavrom

Preizkusil sem še eno zanimivo aplikacijo imenovano »Titans of space«, kjer se znajdete v vlogi astronavta, ki sedi v svoji kapsuli in opazuje naše osončje. Kot bi bili na kakšni vesoljski ekskurziji, postopoma skozi vodenje naše kapsule spoznavamo naše osončje, od našega planeta Zemlje dalje.

Ekskurzija v vesoljski kapsuli

Ekskurzija v vesoljski kapsuli

Na koncu tega popotovanja spoznamo še največji znani zvezdi, ki naše že tako ogromno sonce prav ponižajo z njihovo veličino. Tukaj so občutki, kljub temu, da sedimo, fenomenalni, poleg zabavnosti dobimo še svojevrsten občutek majhnosti, ki ga vesolje s svojo veličino pričara.

"Titans of space" - Titani vesolja

“Titans of space” – Titani vesolja

Skratka, zelo poučna zadeva za vse, ki bi Gear VR uporabili ne samo za zabavo, ampak obenem tudi za širjenje znanja, prepričan sem namreč, da bo takih aplikacij v prihodnosti malo morje. Izkušnjo sem dodatno popestril tako, da sem med uporabo aplikacije sedel na vrtljivem pisarniškem stolu, slednje zelo priporočam.

Nazadnje sem pa vsekakor moral preizkusiti še igro, izkušnja, ki prav tako ni razočarala in bo navdušila vse generacije. V igri »Finding VR« se nahajamo kakopak, v virtualnem svetu, kjer vstopimo v neke vrste tempelj in se spopademo z nekakšnimi vratarji, zaščitniki templja, vseskozi pa se premikamo z našim kurzorjem, ki se nahaja na temenu. Zelo simpatična igra, ki je pokazala potencial namenjen slehernemu ljubitelju računalniških igric.

Vrnitev v realni svet – zaključek

Po samo dveh dneh uporabe si že lahko predstavljam, kam bo ta segment, ki je končno na dosegu roke širše množice, pripeljal ljubitelje zabavne elektronike v prihodnosti. Že zdaj lahko uživate v kar precejšnjem naboru različnih posnetkov, aplikacij in igric, s katerimi boste v središču dogajanja in ne samo gledalec pred zasloni, končno se odpira nek nov svet virtualne zabave, katere meje so lahko resnično visoke. Predstavljajte si prihodnost, kjer v kinematografih uživate v filmu, v katerem ste dejansko v samem središču dogajanja. Grozljivke bi tukaj morda celo zvišale stopnjo srčnih infarktov, tako zalo resnični postanejo občutki ob uporabi teh očal. Ali pa, predstavljajte si, da se prenos nogometnih tekem celo »virtualizira« do te mere, da doživljate vašo prisotnost na tribuni, čeprav v resnici sedite doma na kavču. Sliši se mogoče že pretirano, preveč futuristično, ampak že v nekaj letih bo morda kaj takega mogoče, ko boste karto za tekmo ali koncert kupili zato, da boste do dogodka dostopali kar iz vaše dnevne sobe. Kdo bi vedel, kaj vse nam bo ta virtualna resničnost prinesla v prihodnosti.

Dejstvo: Samsung Gear VR je s svojim prihodom na naše police odprl popolnoma novo fronto na trgu zabavne elektronike. Vsaj po mojem mnenju in po prihajajočih drugih podobnih naprav, si lahko v prihodnosti obetamo pravi razcvet tovrstnih izdelkov, ki bodo v naše domove pripeljali čisto nove izkušnje v svetu zabavne elektronike. In kdor je že danes srečni lastnik enega izmed pametnih telefonov ali, kdor v bližnji prihodnosti načrtuje nakup S6, S6 Edge, S6 Edge+, naj ne izpusti priložnosti, da si ne bi omislil ta dodatek, ki bo za ugoden denar prinesel pravo osvežitev in manjšo revolucijo v vašem domačem svetu zabave.

Piše: Damjan Stipančič, najdete ga v trgovini Big Bang BTC na oddelku telefonije

Na Facebook? Twitter? Po mejlu?

Izdelki

Odgovori